Hoe zouden studenten zelf studiedata het liefst inzetten? Om studenten te betrekken bij de (on)mogelijkheden van studiedata lanceerden SURF en Battle of Concepts eerder dit jaar de challenge ‘Slim inzetten van studiedata’. In dit artikel worden de winnaars voorgesteld.
In samenwerking met het Erasmus Center for Data Analytics (ECDA) en SURF heeft de zone Studiedata van het Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT een data science-leergang ontwikkeld die is toegespitst op het hoger onderwijs in Nederland.
Om bij studenten het bewustzijn over het gebruik van (hun) studiedata te vergroten heeft SURF, in samenwerking met Battle of Concepts, deze maand de studentenchallenge ‘Slim inzetten van studiedata’ gelanceerd.
Ambieert jouw onderwijsinstelling om studiedata beter te benutten? In de kennisclips op deze pagina geven we je handvatten om concreet met studiedata aan de slag te gaan.
Process mining: een nieuwe technologische ontwikkeling binnen het onderwijs. Maar wat houdt het precies in? Op 11 mei organiseerde de zone Veilig en betrouwbaar studiedata benutten een webinar over het thema process mining in onderwijs. Op het gebied van data en processen biedt deze ontwikkeling legio toepassingsmogelijkheden voor het onderwijs. Roland vertelde je er tijdens het webinar alles over en liet in een aantal demonstraties zien hoe dit in zijn werk gaat.
In een serie van zes bijeenkomsten worden docenten stap voor stap wegwijs gemaakt in het benutten van studiedata voor learning analytics binnen hun eigen onderwijs.