Artikelen
Whitepaper realtime studiedata
Onderwijsinstellingen werken met verschillende systemen die studiedata opleveren. Maar om beter te kunnen sturen op de kwaliteit van het onderwijs, de studievoorgang te bewaken en studiesucces te vergroten is er goed inzicht nodig in deze data. Het ontwikkelen van een realtime monitor kan hier een bijdrage aan leveren.
Eerste editie Data Science-leergang voor het hoger onderwijs afgerond
Acht teams sloten de eerste editie af van de data science leergang 'Leadership challenge analytics en AI in het hoger onderwijs'.
Uitslag studentenchallenge ‘Slim inzetten van studiedata’
Hoe zouden studenten zelf studiedata het liefst inzetten? Om studenten te betrekken bij de (on)mogelijkheden van studiedata lanceerden SURF en Battle of Concepts eerder dit jaar de challenge ‘Slim inzetten van studiedata’. In dit artikel worden de winnaars voorgesteld.
Lees verder Lees verderLeergang Data Science: Leadership challenge analytics en AI in het hoger onderwijs
In samenwerking met het Erasmus Center for Data Analytics (ECDA) en SURF heeft de zone Studiedata van het Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT een data science-leergang ontwikkeld die is toegespitst op het hoger onderwijs in Nederland.
Studentenchallenge: ‘Slim inzetten van studiedata’
Om bij studenten het bewustzijn over het gebruik van (hun) studiedata te vergroten heeft SURF, in samenwerking met Battle of Concepts, deze maand de studentenchallenge ‘Slim inzetten van studiedata’ gelanceerd.
Lees verder Lees verderKennisclips datavolwassenheid
Ambieert jouw onderwijsinstelling om studiedata beter te benutten? In de kennisclips op deze pagina geven we je handvatten om concreet met studiedata aan de slag te gaan.
Lees verder Lees verder