Artikelen

Leergang 'Referentiekader privacy en ethiek voor studiedata' bij SURF

Wil je aan de slag met het Referentiekader privacy en ethiek voor studiedata binnen je instelling en kun je daar wat hulp bij gebruiken? Dan is de leergang ‘Referentiekader privacy en ethiek voor studiedata’ misschien iets voor jou.

Deze driedaagse leergang wordt aangeboden door SURF en vindt plaats op 13 september, 5 oktober en 11 oktober 2022, onder begeleiding van Alex Commandeur (expert privacy en informatiemanagement).

De leergang is gericht op medewerkers met verschillende achtergronden die betrokken zijn bij het benutten van studiedata, zoals beleidsmedewerkers, docenten, ICTO’ers en businessanalisten. FG’s en PO’s zijn ook welkom, maar de training gaat niet uit van een gevorderd kennisniveau van de AVG.

  • Je leert hoe je het referentiekader binnen je eigen instelling kunt toepassen;
  • Je leert van collega’s bij andere instellingen hoe zij vragen rondom privacy en ethiek aan de orde stellen;
  • Je leert hoe je goed geïnformeerd het gesprek kunt voeren met je FG, privacy officer of ethische commissie.

Wil je meer weten over de inhoud van deze deze leergang, of wil je je aanmelden? Kijk dan op de website van SURF. Voor vragen kun je terecht bij Karianne Vermaas van SURF.

 

Relevante artikelen

Referentiekader privacy en ethiek voor studiedata

In 2020 is vanuit de zone Studiedata van het Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT een Plan van Aanpak opgesteld om te komen tot een eerste landelijk 'Referentiekader verantwoord gebruik studiedata' vanuit het oogpunt van privacy en ethiek. 

Lees verder Lees verder

Aan de slag met het ‘Referentiekader privacy en ethiek’

Onder regie van de Zone Veilig en Betrouwbaar Benutten van Studiedata van het Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT is het landelijk ‘Referentiekader privacy en ethiek voor studiedata’ opgesteld. Download het referentiekader hier!

Lees verder Lees verder

Het wiel van data science

Het wiel van data science toont wat de hoofdactiviteiten van data science zijn, welke onderliggende activiteiten daarbij van belang zijn, welke capaciteiten er in een onderwijsorganisatie nodig zijn en welke kernwaarden daarbij voorop staan.

Lees verder Lees verder